Afhent og byt i Butik Afhent og byt i butik

Bytteservice, retur- & fortrydelsesret

Kæden BOG & IDÉ har landsdækkende bytteservice, så har du fortrudt dit køb, eller har du mod forventning fået en beskadiget varer, bytter vi uden brok.

Pas altid ekstra godt på den originale emballage. Vær opmærksom på, at varen ikke må være taget i brug, hvis den skal returneres, da dette formindsker værdien af varen.

Bytteservice:
En vare købt hos BOG & IDÉ eller via vores webshop, kan byttes i samtlige BOG & IDÉ landet over inden for 12 måneder - bare den er i original og uskadt emballage.

Fortrydelsesret

Når du handler på nettet og hos bog-ide.dk, boegerogpapir.dk og boghandleren.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.

Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten, og nedenfor ser du, hvilke varer dette vedrører:

• Varer fremstillet efter forbrugerens specifikationer, eller som har fået et tydeligt personligt præg

• Varer som bliver forringet eller forældet hurtigt

• Varer som ved leveringen bliver uløseligt blandet sammen med andre varer

• Plomberede lyd- eller billeoptagelser eller computer-software, hvor plomberingen er brudt

• Aftaler om levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke til – og anerkendelse af, at forbrugeren mister sin fortrydelsesret, når udførelsen påbegyndes.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret.  Vi giver besked i ordrebekræftelsen, hvis der er varer, hvor fortrydelsesretten ikke gælder, f.eks. på grund af varens art, eller hvor du kan fortabe din fortrydelsesret ved at bryde plomberinger.

Dette gælder f.eks. oplevelsesgaver, e-bøger, e-lydbøger og lign.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan benytte denne standardfortrydelsesformular FIND FORMULAREN HER, hvis du ønsker at fortryde dit køb.

Returnering               

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

Webshop Bog & idé, Bøger & papir og Boghandleren
Herlev Bymidte Butikscenter
2730 Herlev.

Varer afhentet i butik:
ønsker du dine penge refunderet, skal du medbringe bon eller kopi af din faktura/kvittering.

Varer leveret med GLS eller post danmark:
Ved fortrydelse af køb kan du enten undlade at afhente varen, nægte at modtage varen eller returnere den til nedenstående adresse.

Ønsker du dine penge refunderet skal du returnere varen til ovenstående adresse.
Returpakken skal indeholde enten fakturaen eller en kopi heraf og være i væsentlig samme stand og mængde som ved afsendelsen.

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

VIGTIGT:
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Dokumentation for dit køb

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du f.eks. betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • du reelt har taget varen i brug
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

Varer købt i fysiske butikker, ombyttes i overensstemmelse med datoen på byttemærket. Her ydes 12 måneders byttegaranti.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

I tilfælde af tekniske produkters 2 års reklamationsret vil Bog & idé enten reparere eller ombytte til nyt. Er dette ikke muligt, vil man naturligvis få beløbet refunderet.

Du skal kontakte os inden for ”rimelig tid”

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til [email protected] eller telefonisk på 44 91 39 89.

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varen skal sendes til:

Webshop Bog & idé, Bøger & papir og Boghandleren,
Herlev Bymidte Butikscenter
2730 Herlev.

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug gerne vores reklamationsskema, som du kan downloade her REKLAMATIONSSKEMA. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. 

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Persondata

For at kunne handle på bog-ide.dk skal du som minimum oplyse:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Har du oprettet et login – f.eks. til KLUB Bog & idé - hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, medmindre du afmelder/sletter din profil hos os.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til webmaster for bog-ide.dk via e-mail [email protected]

Error loading MacroEngine script (file: /Site/SiteFooter.cshtml)
jcb