Bog & idéSpørgsmål og svar

FAQ - Spørgsmål og svar

hyppigt stillede sporgsmaal

Her finder du svar på de mest almindelige stillede spørgsmål hos Bog & idé. Finder du ikke svar på dit spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice.  


Generelt om Bog & idé Online

Du kan handle online og få leveret varen til døren, eller du kan spare omkostningerne på fragt ved at afhente din vare i din lokale Bog & idé.

Ring til os
Har du spørgsmål til online handel på bog-ide.dk, kan du ringe til os på: 7675 2020.

Vores kundeservice har åbent på telefonen:

Mandag - fredag kl. 09.00 til 15.00

Mail os

Du er også meget velkommen til at kontakte os på mail:
[email protected] 

hyppigt stillede sporgsmaal

Spørgsmål til ordrer

Her finder du svar på spørgsmål omkring din ordre på bog-ide.dk.

Hvor bliver min ordre af?
Den normale leveringstid på bestilte varer er på 1-5 hverdage, hvis varen er på lager. Hvis den bestilte vare ikke er en lagervare, skal der dog påregnes yderligere leveringstid.
Har du bestilt mere end én vare i shoppen, vil leveringstiden afhænge af det produkt, der er sidst ankommet til lageret. Vi har ikke mulighed for at håndtere split ordrer. 
Skulle der opstå forsinkelser, vil du blive kontaktet af en medarbejder fra Bog & idés webshop.

Hvornår kan jeg afhente min ordre i butikken?
Når du har bestilt en ordre til afhentning i en butik, så sendes ordren videre til butikken. Hvis varen ikke allerede er på lager i den enkelte butik bestilles den hjem af butikken. Når butikken har en eller flere af dine varer klar til afhentning sendes der mail og SMS til dig.
Hvis du har spørgsmål til din ordre, som skal afhentes i en butik, så skal du kontakte butikken direkte. Du finder butikkens kontaktoplysninger her.

Er varen på lager i min lokale butik?
Hvis du ønsker at vide, om din lokale butik har varen på lager, så anbefaler vi, at du kontakter butikken direkte. Hos kundeservice kan vi hjælpe dig videre, hvis du ønsker at vide, om varen er på lager i en butik i nærheden af dig, men vi anbefaler dog altid, at man efterfølgende kontakter butikken, for at få dem til at bekræfte deres lagerstatus. Butikken kan også reservere den ønskede vare til dig.

Jeg har sendt min ordre via mail - hvordan betaler jeg?
Bog & ide Online modtager udelukkende bestillinger via indkøbskurven i vores online købsproces. Kundeservicemailen kan ikke håndtere eller videresende bestillinger. 

Kan jeg rette i min ordre?
Efter din ordre er fuldført på webshoppen, kan der ikke ændres i leveringsoplysningerne på ordren.
Det bedste vi kan gøre, er at annullere ordren og frigive det reserverede beløb, og så kan du gå ind og lægge ordren på ny, med de korrekte leveringsoplysninger. Dette kan vi dog kunne gøre, såfremt varerne ikke er pakket endnu.

Kan jeg få min ordre pakket ind?
Ja, det kan du godt - men kun når du vælger afhentning i butik. Gaveindpakningen er gratis, som en ekstra service til dig.
Du kan også altid vælge vores "send en gave" funktion. Herved bliver din gave pakket ind, med mulighed for tilvalg af kort, og sendt direkte til gavemodtageren.

Betaling og bytte

Hvornår trækkes betalingen for min ordre?
Hvis du har bestilt en ordre i vores webshop med afhentning i en butik, så trækkes betalingen først, når butikken melder varen udleveret i deres system. Derved trækkes betalingen først når du har afhentet din ordre. Ved ordrer, der bestilles med levering, trækkes betalingen først, når varen sendes fra vores lager.

Hvis du har betalt med gavekort trækkes beløbet dog med det samme. Det gælder også, hvis du har betalt med både gavekort og betalingskort eller MobilePay. Hvis ordren efterfølgende annulleres vil du blive kontaktet af en kundeservicemedarbejder, som vil udstede et nyt gavekort på det samlede beløb.

Hvorfor er priserne forskellige fra online til offline?
Priser hos Bog & idé Online er ikke repræsentative for priserne i de fysiske butikker. Da Bog & idé er en frivillig kæde er det ulovligt at diktere prissætning i den fysiske butik. Du vil derfor kunne opleve at en vare er enten dyrere eller billigere i den fysiske butik, end den er online. Prissætning er ens både online og offline, når produkter er med i en katalogkampagne - i den periode kampagnen kører.

Jeg har købet en bog online - kan jeg bytte den i min lokale Bog & idé?
Ja, det kan du godt - Bog & idé tilbyder landsdækkende bytteservice i 365 dage, der betyder, at du kan få byttet dit køb i en hvilken som helst af vores butikker. Du viser blot din ordrekopi, faktura eller lign., så bytter vi med et smil. Det gælder også i Boghandleren, som er søsterkæde til Bog & idé.

Hvor er mit byttemærke?
Byttemærket vil du efter levering modtage i en mail. Selvom ordren er med afhentning i en butik, vil byttemærket komme på en mail, når butikken melder ordren udleveret.
Skal varen gives i en gave, kan du altid videresende byttemærket i en mail til modtageren.

Tilgodebevis & gavekort
Bog-ide.dk modtager desværre ikke tilgodesedler, som online betalingsmiddel - du skal derfor anvende din tilgodeseddel i en af vore fysiske butikker.

Du kan godt handle med gavekort online. Du skal blot udfylde boksen med kortnummeret under stregkoden på dit gavekort. Bemærk at CVV er de 3 sidste cifre under stregkoden. 

Du kan ikke kombinere flere gavekort på hjemmesiden. Her kan du kontakte din lokale Bog & idé, som kan samle dem til ét.

EAN-nummer.
Man kan desværre ikke betale med EAN-nummer på Bog-ide.dk - vi anbefaler derfor, at du kontakter din lokale butik, som kan hjælpe dig

Om betaling
Online betaling på bog-ide.dk kører igennem DIBS. Det betyder, at du kan være sikker på, at der ikke er andre, der får fat i dit kortnummer. Indsamlingen af personlige oplysninger finder sted med henblik på levering af en ydelse. Alle personlige oplysninger, der angives ved køb, behandles fortroligt og anvendes kun til at gennemføre handel og forsendelse. Oplysningerne er kun tilgængelige for den internetansvarlige og de ansvarlige for ekspedition af ordren. Personoplysninger dvs. navn, adresse og e-mailadresse transmitteres ikke krypteret til virksomheden og opbevares i en database, ikke krypteret. I henhold til persondataloven har forbrugeren ret til indsigelser mod og indsigt i Bog & idés behandling af de opgivne oplysninger. Oplysningerne gemmes i fem (5) år, idet bogføringsloven stiller krav om opbevaring af regnskabsmateriale i en af fem (5) års varighed. Den dataansvarlige er Indeks Retail, Mossvej 2, 8700 Horsens. Når du handler på www.bog-ide.dk, kan du være sikker på, at dine oplysninger behandles fortroligt. Beløbet på den/de bestilte bøger hæves først, når varen er sendt fra Bog & idés lager. Ved eventuelle tvivlsspørgsmål bliver pengene ikke hævet, før kunden er kontaktet.

Sponsorater

Hos Bog & idé får vi ofte henvendelser vedrørende sponsorater til mange forskellige gode sager, projekter og formål. Vi sætter stor pris på jeres henvendelser, men da Bog & idé er en frivillig kæde af butikker, kan vi - fra hovedkontoret - desværre ikke råde over butikkernes midler til sponsorater. Har du en god sag, som du gerne vil søge sponsorat til, er det meget lettere for dig og din sag at rette direkte henvendelse til din nærmeste Bog & idé. I din lokale butik kan de bedst vurdere om butikken har mulighed for at støtte med gavekort, varer eller lign. Du finder kontaktoplysningerne på din lokale butik her

Studierabat

Hos Bog & idé Online ydes der ikke studierabat - da Bog & idé er en frivillig kæde af butikker, er det op til hver enkelt butik selv at vurdere om denne form for rabat kan ydes.

Bøger og kvalitet

Hvordan er bøgerne indbundet? 
Indbindingstypen har betydning for kvalitet og holdbarhed af bogen. Du vil støde på forskellige typer på din vej igennem vores bogsortiment:

  • Paperback: Denne indbindingstype har en blød ryg, og er produceret i en billigere papir- og trykkvalitet.
  • Hardback: Denne indbindingstype har en hård ryg, og er produceret i en billigere papir- og trykkvalitet.
  • Hæftet: Denne indbindingstype betyder, at bogen har en blød ryg og er produceret med høj papir- og trykkvalitet.
  • Indbundet: Denne indbindingstype betyder, at bogen har en hård ryg og er produceret med høj papir- og trykkvalitet.

E-bøger


Hvornår kommer min e-bog?

Din e-bog bliver leveret til download umiddelbart efter, du har gennemført bestillingen. Hold øje med din indbakke - kommer mailen ikke her, er det en god idé at tjekke spam filter, og/eller indbakken for uønskede e-mail.
 
Fortrydelsesret
Ved køb af e-bøger fraskriver du dig returretten, og den kan derfor ikke returneres ved ombestemmelse.

Hvordan downloader jeg min e-bog?
Hvis du oplever problemer med download af din e-bog, anbefaler vi, at du prøver at følge guiden her på hjemmesiden. Du kan finde den på følgende: 

Hjælp til e-bøger

Job hos Bog & idé

Hos Bog & idé er vi altid på jagt efter imødekommende, udadvendte og kompetente medarbejdere. Ansøgninger skal sendes til den butik, du ønsker ansættelse i. Bemærk, at Bog & idés hovedkontor udelukkende behandler ansøgninger til besættelse af stillinger på hovedkontoret - ansættelser, elevansøgninger mv. skal sendes til en specifik butik.

Se aktuelle jobs

Kontaktoplysninger på butikkerne

Sikkerhed og cookies

Sikkerhed
I forbindelse med handel og øvrig færden på www.bog-ide.dk vil vi lægge en cookie (en lille tekstfil) på din computer - det er for at kunne gøre eventuelt fremtidige bestillinger lettere. Cookien er ikke farlig og kan altid slettes fra din computer. Vi registrerer ikke, hvem vi lægger cookies hos.