Bog & idé lancerer komplet julegaveservice med håndskrevne kort

Med et par klik kan danskerne nu købe julegaver i ro og mag fra sofaen, uden at skulle finde papir, bånd og saks frem. I Bog og idé har man nemlig lanceret et komplet julegavekoncept, hvor man tilbyder gaveindpakning og et håndskrevet til og fra-kort. Herefter kan kunden enten vælge at afhente den indpakkede gave i en valgfri Bog & idé kvit og frit, eller at få pakken leveret til døren på en ønsket adresse mod betaling.

”Mange danskere krydser landet henover julen, for at fejre jul med familie og venner, og ofte er bilen fyldt til bristepunktet, eller også er tasken til toget allerede godt tung. Så er det rart at kunne få sine varer leveret til butikken, i den by hvor man holder jul, eller måske lige til døren hos faster Oda,” lyder det fra Nicolai L. Jørgensen, E-commerce Manager i Indeks Retail, kædekontoret for Bog & idé. ”Vi vil gerne gøre det så nemt som muligt at handle julegaver. Men gaver er også noget personligt, så som en ekstra service håndskriver vi alle til og fra-kort,” fortæller Nicolai L. Jørgensen.

Et koncept i stærk vækst

’Send en gave’-konceptet indeholder både bøger, spil og legetøjsprodukter. Det blev lanceret i sin oprindelige form på bog-ide.dk i september 2018. Juleindpakning med til og fra-kort er dog et nyt tiltag, som Nicolai L. Jørgensen er sikker på, vil blive et hit hos kunderne: ”Da vi lancerede ’Send en gave’-konceptet sidste år, oplevede vi en eksplosiv vækst – uden at vi egentlig havde promoveret det. Det viser os, at der er et behov for en nem måde at shoppe gaver på,” konstaterer han.

Bog & idé mærker en tydelig stigning i konceptets popularitet op til jul, og omkring 50 procent af de kunder, der benytter konceptet, vælger at afhente deres køb i en lokal Bog & idé-butik, fortæller Nicolai L. Jørgensen: ”Det gode ved at afhente gaven i en butik er, at du stadig kommer ind til byen og mærker julestemningen, men uden at skulle stresse over gaveindkøb. Og så slipper du selvfølgelig for at betale fragt og er samtidig med til at støtte det lokale butiksliv.”

Den komplette gaveløsning gælder kun for varer, der indgår i Bog & idés ’Send en gave’-sortiment. Det indeholder til gengæld mere end 120 af julens bedst sælgende varer. Konceptet ligger i samme prisleje, som det koster at sende en buket blomster. ”Men hvor blomster visner, kan en gave fra Bog & idé åbnes igen og igen,” bemærker Nicolai L. Jørgensen.

Kontakt:
Nicolai L. Jørgensen
E-Commerce Manager
Direkte: 51 15 10 00

Pressefotos

Pressefotos er taget af fotograf Lars Aarø.

Tryk på det ønskede foto for et større foto til download.

Du kan hente hele pressemeddelelsen som pdf her.