Danske mødre kan nu få en express-boggave fra Bog & idé på Mors Dag

Som noget helt nyt vil det på Mors Dag i år, søndag den 12. maj, være muligt at bestille en boggave online på selve dagen og få den leveret ved døren selvsamme dag fint indpakket og med et personligt, håndskrevet kort – akkurat som med en buket blomster.

Muligheden gælder også, selvom Mors Dag ligger på en søndag. Express-boggaven skal blot være bestilt i Bog & idés online-shop inden kl. 12.00 på dagen. Det kan lade sig gøre, hvis modtageren bor i en af Danmarks fire største byer: København, Aarhus, Odense og Aalborg – og i en række mindre byer, se hvilke på www.bog-ide.dk I resten af landet er gaven fremme allerede dagen efter bestillingen.

Testet siden efteråret

Bog & idé lancerede den nye express-gaveshop med tidens mest højaktuelle bøger på nettet i efteråret – og siden har landets største boghandel med 125 forretninger landet over finpudset konceptet og gjort sig klar til den dag, som forventes af blive en af gaveshoppens største salgsdage: Mors Dag.

”Målet med den nye gaveshop har for os været at give den travle kunde en hurtig og enkel måde at give en meningsfuld og vedrørende gave på. Det er unikt, at danskerne nu får mulighed for at sende sådan en express-boggave på Mors Dag, og vi er super spændte på, hvordan det bliver taget imod”, siger adm. direktør Marianne Lyngby Pedersen.

Bog & idé har de seneste år satset massivt på udvikling af online-forretningen i samspil med de fysiske butikker, og sidste år kunne kæden glæde sig over vækst i netsalget på hele 130 procent – over halvdelen af kunderne henter i øvrigt selv deres webshopping i den lokale butik.

Velorganiserede danskere

Indtil nu har erfaringerne med express-gaveshoppen vist, at danskerne er et velorganiseret folkefærd, der planlægger deres boggaver i god tid i forvejen.
Salgstallene viser nemlig, at de allerfleste kunder bestiller boggaven allerede flere dage inden, den skal leveres til døren hos modtageren – faktisk hele 58 procent. Indtil nu har det kun været otte procent, der har bestilt og fået leveret samme dag.

Statistikken fortæller også, at hele 34 procent af kunderne i express-gaveshoppen har valgt at møde op og hente den fint indbundne gave samt det håndskrevne kort i deres lokale Bog & idé, så de selv kunne ringe på og personligt overrække gaven til modtageren.

”Vi er glade for, at vi har givet kunderne valget mellem levering og personlig afhentning, for det har fortalt os, at der er mange forskellige opfattelser af service og bekvemmelighed i en travl hverdag. Én ting er dog sikker: Den personlige gave aldrig går af mode”, fastslår adm. direktør Marianne Lyngby Pedersen.

Modtageren har mulighed for at bytte i samtlige 125 Bog & idé-butikker landet over og med 365 dages byttegaranti

For yderligere information

Administrerende direktør Marianne Lyngby Pedersen, Indeks Retail, mobil 20 23 59 36, mail [email protected]

Presse fotos

Pressefotos er taget af fotograf Lars Aarø.

Tryk på det ønskede foto for et større foto til download.

Du kan hente hele pressemeddelelsen som pdf her