Bog & idé giver prismatch på alle skoletasker

Prismatch på skoletasker

Snart er det den tid på året, hvor et nyt skoleår starter, og masser af forventningsfulde børn kommer med sommerfugle i maven og nyspidsede blyanter i rygsækken og skal opleve deres første skoledag.

I år er det omtrent 55.900 danske børn, der har alderen til at få den oplevelse.

Prismatch på skoletasker

Som noget helt nyt giver Bog & idé ikke blot forældre og børn gode råd om bl.a. ergonomisk korrekte tasker til de små rygge, men tilbyder også prismatch på alle skoletasker.

Det vil sige, at kunderne altid kan få prisforskellen udbetalt, hvis de i 14 dage efter deres køb i Bog & idé skulle finde den samme skoletaske billigere i en anden butik eller netbutik.

Kunden skal blot vise dokumentation for det.

Tanken er, at Bog & idé ikke bare vil være blandt de bedste til at rådgive forældre og børn om ergonomisk korrekte skoletasker, men også tilbyde markedets bedste priser.

God, faglig rådgivning gør det ikke alene. Vores kunder er meget prisbevidste, og udskrivningen til en skoletaske kan være stor. Derfor tilbyder vi nu prismatch. Så er forældre og børn helt sikre på, at de kan få præcis den skoletaske, de netop har udset sig i butikken – og så kan de efterfølgende tjekke op på, at de også får den til markedets bedste pris,” siger markedschef Anders Dahl Iversen, Indeks Retail.

Masser af kvalitetstasker

Det nye tilbud om prismatch gælder alle skoletasker i Bog & idé, der forhandler en lang række kvalitetsmærker med fokus på ergonomi og kvalitet, fx Ergobag, Jeva, Lego og Satch.

Det gælder også Bog & idés egen nyudviklede serie af kvalitetsskoletasker til favorable priser.

Udover tilbuddet om prismatch på skoletasker har Bog & idé også mange andre gode tilbud på alt det, de unge mennesker har brug for at fylde i skoletasken, fx bæredygtige blyanter i tidens ånd.

Med sine 119 butikker landet over er Bog & idé Danmarks største boghandel.

For yderligere information

Markedschef Anders Dahl Iversen, Indeks Retail, mobil 23 21 42 02, mail [email protected]

Nedenstående billeder er til fri afbenyttelse i pressen. Husk at kreditere fotograf Frank Cilius.

Forbrugertip:

Gode råd til valg af skoletaske

Det er først og fremmest en god idé at tage barnet med ned i butikken for at prøve modellerne, men forklar gerne hjemmefra, at det ikke er sikkert, at det bliver lige præcis den taske, som barnet helst vil have – for det handler ikke kun om taskens udseende, men også om, at den skal sidde godt på ryggen, være praktisk og holdbar i hverdagen.

Tænk på en skoletaske, som var det en vandrerygsæk

-       Er skulderstropperne bløde og behagelige?

-       Har tasken et hoftebælte, der kan spændes tæt til hofterne, så vægten fra tasken flyttes ned til det stabile bækkenområde?

-       Kan skoletasken justeres individuelt? Har den udover hoftebælte fx også med en justerbar bryst-rem, så tasken altid sidder perfekt på kroppen – også når barnet vokser?

Gå efter gennemtænkt design til hverdagen

-       Hvis madpakken ikke skal blive kedelig i løbet af en lang skoledag, så kig efter tasker med et isoleret madkasserum.

-       Har tasken en medfølgende gymnastiktaske, som let kan hængtes på og tages af? Så bliver tasken måske ikke så let glemt, og barnet har hænderne fri, fx til at cykle.

-       Har tasken små lommer, som gør det nemt at finde sine ting, fx et rum til penalhus, til vandflaske og andre små ejendele, fx nøgler.

-       Har tasken reflekser, der sikrer høj synlighed i trafikken i de mørke måneder?

En taske, der holder i lang tid

-       Hvordan er materialet – er det slidstærkt, smudsafvisende og vandtæt?

-       Passer tasken også, når barnet om et halvt år går med tyk vinterfrakke?

-       Kan tasken passe til barnet i flere år, ikke bare i forhold til ergonomi, men også i sit design?