Handelsbetingelser

 

365 dages landsdækkende Byttegaranti - byt eller få pengene retur

Bog & idé har 365 dages landsdækkende bytteservice, så har du fortrudt dit køb, eller har du mod forventning fået en beskadiget vare, bytter vi uden brok. Du kan desuden få dine penge retur såfremt varen er salgsbar i original og uskadt emballage, dog skal du medbringe din kvittering på købet. 

Læs mere om dette under afsnittet - "Bytteservice, returnering & reklamationsret" 


 

Generelle oplysninger

Website: bog-ide.dk

Virksomhedens juridiske navn: Indeks Retail Butik A/S

Organisationsform: A/S

CVR: 59948628

Virksomhedsadresse: Mossvej 2, 8700 Horsens, Danmark.

E-mailadresse: kundeservice@bogogide.dk

Telefon: 76 75 20 20

Virksomhedens etableringsår: 2012  

Bog-ide.dk er en E-MÆRKET webshop, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os. 


 

Betaling

På bog-ide.dk kan der betales med:

Dankort, VISA/Dankort, VISA Electron, Mastercard, Maestro, eDankort, JCB samt vores gavekort. Ønskes gavekort benyttet som betalingsmulighed, skal dette anvendes fra PC eller Mac (ikke iPad eller mobile enheder).

Gavekortet kan indløses i mere end 150 butikker - der er frit valg i alle Bog & idé-, BOGhandleren- og Legekæden-butikker.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra bog-ide.dk, eller når varerne afhentes i butikken. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Når du køber varer på bog-ide.dk, tillægger vi maksimalt et portogebyr på 47 kr. afhængigt af, hvilken leveringsform du vælger.

Alle priser angivet på bog-ide.dk er inkl. moms og alle andre obligatoriske statsafgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med bog-ide.dk indgås aftaler på dansk.

Købsbeløbet bliver først trukket fra købers konto, idet varerne bliver sendt, eller når de afhentes i butik. Dog reserveres købsbeløbet på din konto med det samme efter bestillingen er lagt.

Pt. tilbyder vi desværre ikke, at der kan betales med EAN-nummer i vores webshop. Ønsker du at anvende et EAN-nummer til betaling, skal du have fat i en af vores fysiske butikker og lægge en manuel ordre.

Der tages ikke gebyr ved betaling på bog-ide.dk.


 

Klik & hent - afhent i butikken

Bog & idé har flere end 120 butikker fordelt landet over - dette giver dig en fordel, når du laver bestilling online, og vælger at afhente din vare i en af vore fysiske butikker.

Når du handler på bog-ide.dk, kan du spare porto på dit køb ved at vælge afhentning i en fysisk butik efter eget valg. Dette vælges, som en del af betalingsprocessen i webshoppen.

Du klikker blot i feltet "Afhent i butik", og vælger herefter, hvilken butik, du ønsker at hente din vare i - du sparer portoen, og beløbet bliver først trukket, når du afhenter varen.

Du får direkte besked via mail eller sms fra din butik, når din vare er klar til afhentning.


 

Levering og forsendelse

Den normale leveringstid på bestilte varer er på 1- 5 hverdage, hvis varen er på lager. Bemærk venligst, at det ikke er alle varer, som er på lager i hver enkelt lokal butik.

Hvis den bestilte vare ikke er en lagervare, skal der dog påregnes yderligere leveringstid - dette gælder bøger, der ikke er på lager, samt udenlandske titler. Ved hvert produkt er der angivet en anslået vejledende leveringstid. Skulle der opstå forsinkelser, vil du blive kontaktet af en medarbejder fra Bog & idés webshop. Levering sker via Postnord, GLS eller GLS-Erhverv - alt afhængigt af, hvad du har valgt i forbindelse med betaling.

Priser på levering starter fra 19,95 og det maksimale beløb, der opkræves i forbindelse med levering, er på 46,95 kr, afhængig af hvilken form for levering der ønskes. 
Bemærk; Bog & idé leverer kun inden for Danmarks grænser - ekskl. Færøerne og Grønland!


E- og lydbøger leveres til straksdownload umiddelbart efter betaling.


 

Bytteservice, returnering & reklamationsret

Bog & idé har 365 dages landsdækkende bytteservice, så har du fortrudt dit køb, eller har du mod forventning fået en beskadiget varer, bytter vi uden brok.

Bemærk venligst, at nogle få varer er undtaget fortrydelsesretten (se afsnittet "varer undtaget fortrydelsesretten").

Pas altid ekstra godt på den originale emballage. Vær opmærksom på, at varen ikke må være taget i brug, hvis den skal byttes, da dette formindsker værdien af varen.

En vare købt hos Bog & idé eller via vores bog-ide.dk, kan byttes i samtlige Bog & idé landet over inden for 365 dage - bare den er i original og uskadt emballage og påsat byttemærke/kvittering.

Har du fortrudt dit køb skal du blot give os meddelelse herom.

Meddelelsen skal gives enten på mail kundeservice@bogogide.dk eller telefon 76 75 20 20.

Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Se formularen nedenunder.

Bemærk: Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelsesformular:

Følgende formular bedes udfyldt og vedlagt tilbagelevering af varer, hvis du ønsker at fortryde dit køb på bog-ide.dk, boegerogpapir.dk og baghandleren.dk, bestilt til levering*. *Bemærk, at varer bestilt til afhentning i en af vores fysiske butikker, skal returneres til en sådan.

Kundeservice Telefon: 76 75 20 20

Åbningstider: man-fre: 09.00 - 15.00

Mail til kundeservice:

E-mail: kundeservice@bogogide.dk

Returadresse Webshop:

Indeks Retail Butik

Mossvej 2

8700 Horsens

Mærk kuverten: Att. WEB-shoppen


 

Returformular (Denne udskrives, udfyldes og sendes med returvaren)

Jeg/vi meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med købsaftalen om følgende vare/-r:

Ordrenummer: ___________________ (Du finder ordrenr. På din kvittering, som du har modtaget via mail)

Skriv her hvilke(-n) vare(-r), du returnerer:

1. _______________________________________________________

2. _______________________________________________________

3. _______________________________________________________

4. _______________________________________________________

Bestilt den: ___________ Modtaget den: ____________

Kundeoplysninger:

Dit navn (fornavn/efternavn): ____________________________________________________

Adresse: ______________________________________________________ 

Dato: ____________

Underskrift: _________________________________________________


 

Returnering og fortrydelse af køb (varer leveret med GLS/Post Nord)

Ved fortrydelse af køb kan du enten undlade at afhente varen, nægte at modtage varen eller returnere den til nedenstående adresse. Vi skal dog have besked om at du nægter at modtage pakken.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Det vil sige at du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Ønsker du dine penge refunderet skal du returnere varen til ovenstående adresse.
Returpakken skal indeholde enten fakturaen eller en kopi heraf og være i væsentlig samme stand og mængde som ved afsendelsen.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. 


 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

Hvis du har afhentet din vare i en af vores butikker, skal du medbringe din bon/kvittering eller en kopi af din faktura/kvittering, for at du kan modtage pengene retur for dit køb.

E-bøger og e-lydbøger kan ikke fortrydes, hvis du har samtykket og anerkendt, at leveringen må ske med det samme.


 

Dokumentation for dit køb

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret):

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på bog-ide.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

Ved reklamation sendes varen til:

Indeks Retail butik

Mossvej 2 
8700 Horsens
Att. Reklamation 

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. 

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. 

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine (rimelige) fragtomkostninger.

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du f.eks. betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

Bemærk: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • du reelt har taget varen i brug
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

Varer købt i fysiske butikker, ombyttes i overensstemmelse med datoen på byttemærket. Her ydes 365 dages byttegaranti. 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til kundeservice@bogogide.dk eller telefonisk på 76 75 20 20.

Vi refunderer dine rimelige fragtomkostninger, såfremt din reklamation er berettiget. 


 

Persondatapolitik

Persondata:

For at du kan indgå aftale med os på bog-ide.dk, har vi brug for følgende oplysninger: 

Navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse. 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Indeks Retail Butik A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret præcis om, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Alle medarbejdere der arbejder med håndtering af webordrer Indeks Retail Butik A/S har adgang til de oplysninger, der registreres om dig,

Den dataansvarlige på bog-ide.dk er E-Commerce Manager Nicolai Lind Jørgensen.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Kundeoplysningerne bliver ikke transmitteret.

Vi samarbejder med Trustpilot for at forbedre vores kundeoplevelse. Vi videregiver derfor din mailadresse til Trustpilot.

Som registreret hos Indeks Retail Butik A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Indeks Retail Butik A/S via e-mail kundeservice@bogogide.dk.


 

Sikkerhed

Online betaling på bog-ide.dk kører igennem NETS/NetAxcept.

Det betyder, at du kan være sikker på, at der ikke er andre, der får fat i dit kortnummer. Indsamlingen af personlige oplysninger finder sted med henblik på levering af en ydelse. Alle personlige oplysninger, der angives ved køb, behandles fortroligt og anvendes kun til at gennemføre handel og forsendelse.

Oplysningerne er kun tilgængelige for den internetansvarlige og de ansvarlige for ekspedition af ordren. Personoplysninger dvs. navn, adresse og e-mailadresse transmitteres ikke krypteret til virksomheden og opbevares i en database, ikke krypteret.  

Cookies:
I forbindelse med handel og øvrig færden på www.bog-ide.dk vil vi lægge en cookie (en lille tekstfil) på din computer - det er for at kunne gøre eventuelle fremtidige bestillinger lettere.

Cookien er ikke farlig og kan altid slettes fra din computer. Vi registrerer ikke, hvem vi lægger cookies hos.

Du kan slette denne cookie ved at vælge "Funktioner" i din browser og klikke på "Internetindstillinger". Herefter klikker du blot på knappen "Slet cookies" og vælger "OK". Så er alle registreringer slettet fra din computer. Cookies gemmes, indtil du vælger at slette dem fra din maskine.


Cookies husker dit valg af butik
Har du valgt en bestemt butik, som din lokale Bog & idé, bliver genkendelsen af dette valg administreret af en cookie - slettes denne cookie vil systemet ikke længere huske dit valg af butik. Vær derfor opmærksom på, at du ved sletning af cookies, ikke længere vil blive ledt automatisk til dit tidligere valg af lokal butik, men at du skal foretage dette valg på ny.

Læs mere om sikkerhed og Cookies på 
forbrug.dk


 

Klage adgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@bogogide.dk.

Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. 

Forbrugerklagenævnet (www.forbrug.dk)

Carl Jacobsens vej 35

2500 Valby kfst@kfst.dk

41 71 50 50

Telefontid, hverdage 09.00 - 12.00

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her