Bog & idéByttegaranti

Byttegaranti

Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål om returvarer og byttegaranti.

365 dages landsdækkende byttegaranti- og returret i alle Bog & idé butikker

En vare købt hos Bog & idé eller via bog-ide.dk kan byttes i samtlige Bog & idé, Legekæden og BOGhandleren-butikker landet over inden for 365 dage - varen skal være intakt og salgsbar i original og uskadt emballage, og påsat byttemærke eller forevisning af kvittering, såfremt der ikke er påsat byttemærke. Skal du have dine penge retur, kræves der fremvisning af kvittering, uanset om varen har byttemærke påsat eller ej.

Retur- og fortrydelsesret:

Vi har gjort det nemt for dig, hvis du har fortrudt dit køb eller ønsker at returnere din vare! Om du har købt varen i en fysisk butik eller i netbutikken – gå da blot ned i din lokale Bog & idé, Legekæden eller BOGhandleren butik og få din vare byttet eller få dine penge retur. Husk bon eller købsbevis.

 
Ønsker du at sende din vare retur?

Hvis du ønsker at sende din vare retur til webshoppen, så skal du blot sende pakken til nedenstående adresse.

Mærk kuverten: Att.: WEB-shoppen
Vedlæg en kopi af dit købsbevis  

 Returadresse:

Bog & idé
Mossvej 2
8700 Horsens

Kundeservice:
Mail: [email protected]
Telefon: 76 75 20 20 

Åbningstider:
Mandag- Fredag: 8.00 – 22.00

Lørdag - Søndag: 09.00 - 15.00

Dine klagemuligheder: 

Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: [email protected]